Székhely:
1052 Budapest, Apáczai Csere János u.10.
Központi telefon:
+36 1 484-9100
Központi fax:
+36 1 484-9200
Székhely:
1052 Budapest, Apáczai Csere János u.10.
Központi telefon:
+36 1 484-9100
Központi fax:
+36 1 484-9200
A Magyar Pénzügyi Gazdasági Ellenőrök Egyesülete 1994-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a pénzügyi-gazdasági ellenőrzési tevékenységet folytató szakembereket egységes szervezetbe tömörítse, elősegítve a pénzügyi-gazdasági ellenőrzési módszerek fejlesztését és az ellenőrzési tevékenység presztízsének növelését a tagság szakmai ismereteinek bővítésével és az ellenőrzési tapasztalatok kölcsönös átadásával.
Az Egyesület tagságát elsősorban az állami ellenőrző szervezetek munkatársai adják, az Egyesület vezető tisztségviselőinek feladatait pedig az ellenőrző szervezetek vezetői látják el.
Az Egyesület taglétszáma az elmúlt években dinamikusan növekedett, jelenleg meghaladja a 2300 főt.
Az Egyesület legfőbb szerve a Küldöttgyűlés, amely négyévente legalább egyszer ülésezik. Az Egyesület irányítását a huszonnyolc tagú Elnökség látja el, amelynek tagjai az elnök, az elnökhelyettesek, a főtitkár, a vármegyei elnökök, valamint a Küldöttgyűlés által választott további két tag.
Az Egyesület működésének alappilléreit a huszonegy vármegyei szervezet adja (Budapesten 2 szervezet működik: a Budai és a Pesti).
Az Egyesület fő célkitűzései:
Az Egyesület tagja az a nagykorú természetes személy lehet, aki elsősorban pénzügyi-gazdasági ellenőri vagy ellenőrzéshez kapcsolódó szakterületen dolgozik, illetve dolgozott, írásban, a belépési nyilatkozat kitöltésével nyilatkozik a belépési szándékáról és elfogadja az Egyesület céljait. Az Egyesület tagjai tagdíjat fizetnek, amelynek összege évi 3.000 Ft.
A Küldöttgyűlés a tagok összességének a képviselete, az Egyesület legfőbb döntéshozó szerve. A küldöttek megbízatásának időtartama négy év. Az Egyesület a küldöttek által elfogadott Alapszabály szerint működik.
Az Elnökség két Küldöttgyűlés között az Egyesület irányító szerve. Az Elnökség tagjai: az elnök, három elnökhelyettes, a főtitkár, a vármegyei szervezetek elnökei és a Küldöttgyűlés által megválasztott két tag. Az elnököt, a három elnökhelyettest, a főtitkárt és a további két tagot a Küldöttgyűlés választja meg titkos szavazással négy évre az Egyesület tagjainak sorából. Az Elnökség ülésein állandó meghívottként a tiszteletbeli elnök is részt vesz.
ELNÖK
TISZTELETBELI ELNÖK
ELNÖKHELYETTES
ELNÖKHELYETTES
ELNÖKHELYETTES
FŐTITKÁR
Az Egyesület szabályszerű működését öt tagú Felügyelő Bizottság kíséri figyelemmel. A Felügyelő Bizottság ellenőrzi az Egyesület pénzügyi gazdálkodását, megvizsgálja az Egyesület beszámolóját, könyveit és egyéb nyilvántartásait, valamint előzetesen véleményezi a befektetési tevékenységre vonatkozó szabályzatot.
Az Egyesületnek minden vármegyében működik vármegyei szervezete. Budapesten két szervezet, a Budai és a Pesti szervezet működik. Az Egyesület tagjai a választásuk szerint a lakóhelyük vagy a munkahelyük szerinti vármegyei szervezetekhez tartoznak. A vármegyei szervezetek tagjaik közül maguk választják meg elnöküket, elnökhelyettesüket, küldötteiket és egyéb tisztségviselőiket, akiknek a megbízatása négy évre szól. A vármegyei szervezetek az Alapszabály rendelkezéseinek, az Egyesület belső szabályzatainak, valamint az Elnökség határozatainak keretén belül szakmailag önállóan működnek.