Székhely:
1052 Budapest, Apáczai Csere János u.10.

Központi telefon:
+36 1 484-9100

Központi fax:
+36 1 484-9200

Bemutatkozás

A Magyar Pénzügyi Gazdasági Ellenőrök Egyesülete 1994-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a pénzügyi-gazdasági ellenőrzési tevékenységet folytató szakembereket egységes szervezetbe tömörítse, elősegítve a pénzügyi-gazdasági ellenőrzési módszerek fejlesztését és az ellenőrzési tevékenység presztízsének növelését a tagság szakmai ismereteinek bővítésével és az ellenőrzési tapasztalatok kölcsönös átadásával.

Az Egyesület tagságát elsősorban az állami ellenőrző szervezetek munkatársai adják, az Egyesület vezető tisztségviselőinek feladatait pedig az ellenőrző szervezetek vezetői látják el.

Az Egyesület taglétszáma az elmúlt években dinamikusan növekedett, jelenleg meghaladja a 2300 főt.

Az Egyesület legfőbb szerve a Küldöttgyűlés, amely négyévente legalább egyszer ülésezik. Az Egyesület irányítását a huszonnyolc tagú Elnökség látja el, amelynek tagjai az elnök, az elnökhelyettesek, a főtitkár, a vármegyei elnökök, valamint a Küldöttgyűlés által választott további két tag.

Az Egyesület működésének alappilléreit a huszonegy vármegyei szervezet adja (Budapesten 2 szervezet működik: a Budai és a Pesti).

Az Egyesület fő célkitűzései:

  • a pénzügyi-gazdasági ellenőrzési tevékenységet folytató szakemberek szakmai összefogása, szakmai képzése és továbbképzése szervezett formában;
  • a pénzügyi és gazdasági ellenőrzési tevékenység elismertségének elősegítése, a tagság szakmai ismereteinek bővítésével, a tapasztalatok átadásával, továbbá a szakmai etikai elvárások, követelmények betartásának figyelemmel kísérése útján;
  • a pénzügyi-gazdasági ellenőrzés módszertani fejlesztésének elősegítése a tudományos kutatás szervezése és művelése útján, valamint ezek eredményeinek hozzáférhetővé tétele minden érdeklődő számára.
Az Egyesület tagsága

Az Egyesület tagja az a nagykorú természetes személy lehet, aki elsősorban pénzügyi-gazdasági ellenőri vagy ellenőrzéshez kapcsolódó szakterületen dolgozik, illetve dolgozott, írásban, a belépési nyilatkozat kitöltésével nyilatkozik a belépési szándékáról és elfogadja az Egyesület céljait. Az Egyesület tagjai tagdíjat fizetnek, amelynek összege évi 3.000 Ft.

Az Egyesület szervezete
  • Küldöttgyűlés,
  • Elnökség,
  • Felügyelő Bizottság,
  • vármegyei szervezetek.
A Küldöttgyűlés

A Küldöttgyűlés a tagok összességének a képviselete, az Egyesület legfőbb döntéshozó szerve. A küldöttek megbízatásának időtartama négy év. Az Egyesület a küldöttek által elfogadott Alapszabály szerint működik.

Az Elnökség

Az Elnökség két Küldöttgyűlés között az Egyesület irányító szerve. Az Elnökség tagjai: az elnök, három elnökhelyettes, a főtitkár, a vármegyei szervezetek elnökei és a Küldöttgyűlés által megválasztott két tag. Az elnököt, a három elnökhelyettest, a főtitkárt és a további két tagot a Küldöttgyűlés választja meg titkos szavazással négy évre az Egyesület tagjainak sorából. Az Elnökség ülésein állandó meghívottként a tiszteletbeli elnök is részt vesz.

Az Elnökség tagjai
DR. WINDISCH LÁSZLÓ

ELNÖK

KOVÁCS ÁRPÁD

TISZTELETBELI ELNÖK

BUGÁR CSABA

ELNÖKHELYETTES

DR. KANDRÁCS CSABA

ELNÖKHELYETTES

VÁGUJHELYI FERENC

ELNÖKHELYETTES

GÁL SZABOLCS BARNA

FŐTITKÁR

Elnökségi tagok
  • Dávid Ferenc, mint a Küldöttgyűlés által választott elnökségi tag
  • Benda Ferencné, a Bács-Kiskun vármegyei szervezet elnöke
  • Huber Éva, a Baranya vármegyei szervezet elnöke
  • Dr. Kovács Tamás, a Békés vármegyei szervezet elnöke
  • Ficzeréné dr. Pelyhe Márta, a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei szervezet elnöke
  • Farkas Ákos, a Budai Szervezet elnöke
  • Dr. Tápai István, a Csongrád-Csanád vármegyei szervezet elnöke
  • Kriszt Tamás, a Fejér vármegyei szervezet elnöke
  • Dr. Horváth Szabolcs, a Győr-Moson-Sopron vármegyei szervezet elnöke
  • Dr. Spander Zsolt, a Hajdú-Bihar vármegyei szervezet elnöke
  • Sáriné Bíró Anita, a Heves vármegyei szervezet elnöke
  • Dr. Panyik Éva, a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei szervezet elnöke
  • Kovács Attila, a Komárom-Esztergom vármegyei szervezet elnöke
  • Dr. Gaál Zoltán, a Nógrád vármegyei szervezet elnöke
  • Herczegh Zsolt, a Pest vármegyei szervezet elnöke
  • Tamásné Czinege Csilla, a Pesti szervezet elnöke
  • Koltainé Magyar Zsuzsanna, a Somogy vármegyei szervezet elnöke
  • Dr. Kazsuk Attila, a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei szervezet elnöke
  • Fausztné Czirják Zsanett, a Tolna vármegyei szervezet elnöke
  • Németh-Csitkovics Edina Beáta, a Vas vármegyei szervezet elnöke
  • Dégi Zoltán, a Veszprém vármegyei szervezet elnöke
  • Dr. Kaszás Anita, a Zala vármegyei szervezet elnöke
A Felügyelőbizottság

Az Egyesület szabályszerű működését öt tagú Felügyelő Bizottság kíséri figyelemmel. A Felügyelő Bizottság ellenőrzi az Egyesület pénzügyi gazdálkodását, megvizsgálja az Egyesület beszámolóját, könyveit és egyéb nyilvántartásait, valamint előzetesen véleményezi a befektetési tevékenységre vonatkozó szabályzatot.

    A Felügyelőbizottság tagjai
    • Major Antal
    • Eperjesi Anita
    • Kakas Sándor
    • Pusztainé Rudolf Angéla
    • Tódor Tünde

    Az Egyesületnek minden vármegyében működik vármegyei szervezete. Budapesten két szervezet, a€“ Budai és a Pesti szervezet“ működik. Az Egyesület tagjai a€“ választásuk szerint a lakóhelyük vagy a munkahelyük szerinti vár“megyei szervezetekhez tartoznak. A vármegyei szervezetek tagjaik közül maguk választják meg elnöküket, elnökhelyettesüket, küldötteiket és egyéb tisztségviselőiket, akiknek a megbízatása négy évre szól. A vármegyei szervezetek az Alapszabály rendelkezéseinek, az Egyesület belső szabályzatainak, valamint az Elnökség határozatainak keretén belül szakmailag önállóan működnek.